Munter Motion

Det er vigtigt for os alle, at bevare vore funktioner og det kan vi selv gøre en del for. Med fokus på hele kroppen, vil der blive arbejdet med følgende: styrketræning - kondition - balance - venepumper - mavetræning - rygtræning - rum og retning - udspænding. Herved får vi kropsbevidsthed samt fysisk og psykisk velvære. Øvelserne udføres til musik.

Stram Op

STRAM OP
En time der giver dig styrke med pulsen oppe, efterfulgt af styrketræning af hele kroppen,
hvor der varieres med træning i brug af egen kropsvægt, elastikker, bodybar, step bænke og stabilitet på en rullet måtte.
Der er plads til alle, nye som øvede og med skader
Velkommen til en energi fuld time

Yoga

Yoga i SIF

Her kommer du til at arbejde med hele kroppen i takt med åndedrættet i forskellige dynamiske og statiske stillinger. Der vil være siddende og liggende stillinger, for- og bagoverbøjninger, omvendte stillinger og vi slutter altid lektionen af med afspænding/meditation. I yogaen skal du have fokus på dig selv, og lytte til hvordan din krop har det i de forskellige øvelser ligesom du skal bruge din vejrtrækning til at slappe af og komme dybere ind i øvelserne.

Mit navn er Trine Betzer, og jeg har en stor passion for yogaen, som jeg nyder at videregive gennem undervisning

Kom i form

Holdet er et tilbud til dem, der har tid og lyst til at lave motionsgymnastik om formiddagen.

Træningen består af alm. opvarmning, udstrækning, gulvøvelser for mave og ryg, ribbeøvelser, træning med vægte (½ l. flasker med sand), korte og lange elastikker + diverse andet.

Jeg forsøger at tilpasse gymnastikken efter deltagernes alder og formåen, og der er også tid til snak og indimellem Squaredance.

Vi holder jule- og sæsonafslutning med en lille hyggelig komsammen og der i det hele taget en god stemning på holdet, hvor flere af deltagerne har gået i mange år.

Dans dig glad

På danseholdet kan I få pulsen op til god musik.

Vi viser enkle danse, lette trin og bevægelser, som man kan følge så langt lyst og alder tillader.

Vi lægger vægt på at hele kroppen bliver aktiveret. Desuden vil vi gerne stimulere din egen opfindsomhed i dansen.

Ryg gymnastik

Har du ondt i ryggen ?

Vil du gerne gøre noget ved det ? og samtidig få motion ? - så er rygholdet noget for dig.

Vi træner 1. gang hver uge - ryg, mave, baller og lår.

Konditionstræning / løb - trænes ikke.

Vel mødt.

Stolegymnastik

Gymnastikken foregår på stolene med og uden mange forskellige redskaber

Desuden ved ribberne og evt. lidt på gulvet (balanceøvelser)

Cirkeltræning M/K

Cirkeltræning er for alle der vil i bedre form, eller som har brug for et supplement til f.eks. løbe- og cykeltræning. Træningen er en kombination af styrketræning og konditionstræning med hovedvægten på styrketræning.

Det er begyndervenlig træning som alle kan deltage i. Uanset hvilken form du er i, er der et niveau der passer dig.

Vi starter med 10 min. opvarming, herefter vil vi i ca. 30 min. lave cirkel træning, hvor vi laver øvelser, der træner kroppens forskellige muskelgrupper.

Resten af tiden bruges på mave- og rygtræning, samt udstrækning.