Motion M/K

M/K motion er holdet for dig der gerne vil have sved på panden og rørt hele kroppe. Holder er for alle uanset trænings niveau og alder, da vi ved hjælp af forskellige redskaber tilpasser timen så den passer til dig. Træningen kan se således ud:

  • Opvarmning
  • Træning af forskellige muskelgrupper
  • Udstrækning

Så ta' træningstøjet og skoene på og medbring håndklæde og vandflaske og kom på holdet hvor der også er plads til humor. Håber vi ses i hallen på blåbjergskolen onsdag kl. 18-19

Aktive Seniorer

Aktive Seniorer.

Vi starter med opvarmning og fortsætter med diverse øvelser for hele kroppen, både med og uden redskaber. Timen slutter af med en grundig udstrækning fra top til tå.

Alt foregår til inspirerende musik fra 50’, 60’ og 70’erne.

Du skal ikke være i topform for at kunne være med, et smil og en positiv indstilling er derimod et must

Munter Motion

Det er vigtigt for os alle, at bevare vore funktioner og det kan vi selv gøre en del for. Med fokus på hele kroppen, vil der blive arbejdet med følgende: styrketræning - kondition - balance - venepumper - mavetræning - rygtræning - rum og retning - udspænding. Herved får vi kropsbevidsthed samt fysisk og psykisk velvære. Øvelserne udføres til musik.

MBL (Mave, Balle, Lår)

Vil du have en stærk core, styrket dit læn, en faster bagdel, flad mave. Så kan dette hold hjælpe dig godt på vej. Der tages hensyn til dig der har skader - her vil der blive givet en alternativ øvelse Så timen er for alle. Tá naboen, vennen eller hvem det kunne være sjovt at træne med! Med på dette super fede Mbl hold.

Yoga

Yoga i SIF

Her kommer du til at arbejde med hele kroppen i takt med åndedrættet i forskellige dynamiske og statiske stillinger. Der vil være siddende og liggende stillinger, for- og bagoverbøjninger, omvendte stillinger og vi slutter altid lektionen af med afspænding/meditation. I yogaen skal du have fokus på dig selv, og lytte til hvordan din krop har det i de forskellige øvelser ligesom du skal bruge din vejrtrækning til at slappe af og komme dybere ind i øvelserne.

Mit navn er Trine Betzer, og jeg har en stor passion for yogaen, som jeg nyder at videregive gennem undervisning

Kom i form(iddag)

Holdet er et tilbud til dem, der har tid og lyst til at lave motionsgymnastik om formiddagen.

Træningen består af alm. opvarmning, udstrækning, gulvøvelser for mave og ryg, ribbeøvelser, træning med vægte (½ l. flasker med sand), korte og lange elastikker + diverse andet.

Jeg forsøger at tilpasse gymnastikken efter deltagernes alder og formåen, og der er også tid til snak og indimellem Squaredance.

Vi holder jule- og sæsonafslutning med en lille hyggelig komsammen og der i det hele taget en god stemning på holdet, hvor flere af deltagerne har gået i mange år.

Dans dig glad

På danseholdet kan I få pulsen op til god musik.

Vi viser enkle danse, lette trin og bevægelser, som man kan følge så langt lyst og alder tillader.

Vi lægger vægt på at hele kroppen bliver aktiveret. Desuden vil vi gerne stimulere din egen opfindsomhed i dansen.

Ryg gymnastik

Har du ondt i ryggen ?

Vil du gerne gøre noget ved det ? og samtidig få motion ? - så er rygholdet noget for dig.

Vi træner 1. gang hver uge - ryg, mave, baller og lår.

Konditionstræning / løb - trænes ikke.

Vel mødt.

Stolegymnastik

Gymnastikken foregår på stolene med og uden mange forskellige redskaber

Desuden ved ribberne og evt. lidt på gulvet (balanceøvelser)

Cirkeltræning M/K

Cirkeltræning er for alle der vil i bedre form, eller som har brug for et supplement til f.eks. løbe- og cykeltræning. Træningen er en kombination af styrketræning og konditionstræning med hovedvægten på styrketræning.

Det er begyndervenlig træning som alle kan deltage i. Uanset hvilken form du er i, er der et niveau der passer dig.

Vi starter med 10 min. opvarming, herefter vil vi i ca. 30 min. lave cirkel træning, hvor vi laver øvelser, der træner kroppens forskellige muskelgrupper.

Resten af tiden bruges på mave- og rygtræning, samt udstrækning.